Dziematki Prezenty

Dzień matki czyli poznaj jaki prezent wybrac dla Mamy

Wiemy, czego muszą mamy

Badanie Groupon Polska zdradza, co najchętniej chciałyby dostać mamy z okazji Dnia Matki
Warszawa, 21maja 2014 r. – Groupon (NASDAQ: GRPN) – Według ankiety przeprowadzonej przez Groupon w kwietniu 2014 r. najczęściej kupowanymiprezentami z okazji Dnia Matki są kwiaty, perfumy, kosmetyki i słodycze. Gdyby pieniądze nie grały roli, obdarowujący najchętniejwybieraliby dla swoich mam zagraniczne wycieczki lub… opłaconą na rok gosposię. Okazuje się jednak, że prawie połowa mam uważa, żeich dzieci mogłyby się bardziej postarać w kwestiiupominków.

Groupon przeprowadził badaniew jaki sposób mieszkańcy Europy wybierają prezenty na Dzień Matki, poznał także zdanie mam, pytając w jakim stopniu dzieci trafiają w ich gusta.

W badaniu wzięło udział sześć krajów: Belgia, Holandia, Hiszpania, Niemcy, Francja i Polska.

66% respondentów planuje kupić z okazji święta prezent, ale jak się okazuje, dostaną go także nie tylko mamy. Ankietowani planują ofiarować upominek także swojej teściowej (12%), babci (3%) czy matce swoich dzieci (3%). Wśród wszystkich krajów, to Polakom najbardziej zależy na kupieniu prezentu – zakupy planuje aż 90%. Najmniej chętni do sprezentowania czegoś mamie są za to Holendrzy (43%).

Wyniki pokazują też, że Polacy na poszukiwanie idealnego prezentu dla swoich mam poświęcają średnio 108 minut, czyli o 13 minut dużo niż przeciętny Europejczyk, natomiast za planowanie obchodów tego święta zajmują się najczęściej na około tydzień przed nim, podobnie jak Hiszpanie (tak odpowiedziała jedna trzecia respondentów). Najbardziej zapobiegawczy są Francuzi, którzy chcą zakup już nadwa miesiące wcześniej.

Okazuje się także, że święto mam może wywoływać niemały stres. Jako jednoz najtrudniejszych zadań związanych z tym dniem respondenci wskazali próbę znalezienia prezentu, który spodoba się obdarowanej (42%), a także takiego, który okaże jak bardzo nam na swoich mamach zależy (37%). Trudne wydaje się również znalezienie czegoś w rozsądnej cenie – tak twierdzi 36% ankietowanych.Kwota, jaką Polacy wydają z tej okazji to średnio 120 złotych.
Najbardziej kreatywni w wymyślaniu prezentów są Francuzi (tylko 7% daje za każdym razem podobny). Najmniej wysiłku w planowanie upominku wkładają Polacy i Niemcy – 14% rok w rok kupuje to samo.Być może z tego powoduPolacy martwią się najbardziej ze każdych krajów, że nie trafią w gust mamy (jest toż zgryzota 42% badanych), i uważają, razem z Hiszpanami, że trudno zadowolić ją w kwestii podarunku (uważa tak kolejno 17 i 19 procent respondentów).

Jeśli chodzi o najczęściej wybierane upominki, spa i salon masażu są hitem wśród Francuzów. Za to elementy dekoracji w domuoraz małe AGD są popularnym wyborem Polaków (ponad jednej trzeciej respondentów). Z kolei karty podarunkowe są kupowane przez Belgów (24%), a tylkoco czternasty Polakwybiera je jako prezent. Najwięcej Niemców daje własnoręcznie robione upominki(21%). We całych krajach najmniej popularnym podarunkiemsąvouchery na fitness.Jeśli pieniądze nie grałyby roli respondenci ze każdych krajów najchętniej kupilibymamiezamorską podróż oraz usługi gosposi na cały rok.

Polacy uważają, że kupują mamo prezenty, jakie są zgodne z ich życzeniami, wskazówek nie biorą za to pod uwagę Francuzi. Jednak okazuje się, że tylko 40% Polaków trafia w gust mam.

Polskie mamy, wbrew domysłom dzieci, chciałyby wybrać się do SPA i dostać osobistego trenera, podczas gdy te prezenty bierze pod uwagę tylko jedna czwarta Polaków. Na nowych miejscach znalazły się diamentowa biżuteria i kolacja w eleganckiej restauracji, której dzieci raczej nie wybrałybydla mam, nawet jeśli miałyby nieograniczony budżet.

Z kolei najwięcej Francuzek ucieszyłoby się z operacji plastycznej.
Sprzęt elektroniczny cieszy mamy najmniej. Niepokojącym jest więc fakt, że kupował go dla naszych mam nawet co ósmy respondent. Ponadto nie byłyby szczęśliwe z takich prezentów, jak: dzieła sztuki, sportowe samochody i ubrania od projektantów.

Jednak wszystkie matki byłyby najbardziej zmartwione, gdyby otrzymały taki samupominek, jaki kiedyś już dostały (odpowiedziała tak ponad połowa). Francuskie mamy składają się bardziej przyjazne i tylko 20% z nich byłoby nieszczęśliwych z powodu„recyclingowych”podarunków. Kolejnymi nieudanymi prezentami są wg mamte, które cieszą bardziej dającego niż obdarowanego, a także brak jakiegokolwiek drobiazgu i upominek, do którego darczyńca się nie przyłożył.
Mamy w Polsce mogą być dyplomatkami i aż 90% nie dałoby po sobie poznać, że prezent im się nie podoba. W dodatku 17% z nich jest gotowa oddać te nietrafione na cele charytatywne. Niemieckie mamy miałyby mniej problemu z wyrażeniem swoich uczući aż 40% dałoby wyraz niezadowoleniu
62% mam jest dumnych z tego, co dostają na Dzień Matki, ale 26% z nich wolałoby, aby rodzina bardziej się postarała. Co jest niepokojące, 12 % z nich posiada nawet wrażenie,że bliscy nie starają się w ogóle.

Groupon Polska odpowiada na potrzeby polskich użytkowników, oferując kupony na oryginalne prezenty w swej cenie (w tym koszt z trenerem fitness i wiele ofert na zagraniczne wycieczki), w dodatku do kupienia nawet w ostatniej chwili.Wszystkich spóźnialskich chętnych zapraszamy na www.groupon.pl.

O badaniu
Badanie zostało wykonane w dniach 7-16 kwietnia 2014 na próbie wynoszącej 2518 respondentów. Ankieta została wykonana w sześciu krajach: Belgii, Francji, Niemczech, Holandii, Polsce, Hiszpanii.

Więcej poradzie na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube i Pinterest
oraz na stronie Groupon.pl.

Informacja o Groupon
Groupon (NASDAQ: GRPN) jest liderem na rynku ofert lokalnych, od którego rozpoczynasz przeglądanie Internetu zawsze, gdy chcesz kupić cokolwiek, gdziekolwiek i kiedykolwiek. Dzięki globalnemu zasięgowi oraz tysiącom partnerów biznesowych, Groupon oferuje najlepsze oferty na usługi, podróże i produkty na całym świecie w cenach nie do pobicia.
Niezależnie od tego czy korzystasz z komputera, czy urządzenia mobilnego, zawsze znajdziesz na Groupon najciekawsze oferty w mieście dzięki GrouponLocal, najlepsze propozycje podróży na Groupon Travel oraz bogaty wybór elektroniki, ubrań i akcesoriów na Groupon Shopping.
Groupon wnosi także nową wartość w świat małych oraz małych przedsiębiorstw, udostępniając im bogaty zestaw usług i narzędzi, takich jak możliwość tworzenia indywidualnych kampanii, kontrola
i analiza danych sprzedażowych, obsługa płatności i rozliczeń, system rezerwacyjny oraz obsługa operacji w punkcie sprzedaży i dużo więcej aby pomóc w zdobyciu nowych lojalnych klientów oraz bardziej efektywnym prowadzeniu biznesu.
Jeśli wybierasz się zapisać do codziennego biuletynu Groupon, wejdź na stronę www.groupon.pl, wpisz swój adres e-mail oraz wybierz z listy swoje miasto. Jeśli chcesz pobrać aplikację mobilną Groupon, wejdź na stronę www.groupon.pl/jak-dziala-groupon-mobile. Jeśli jesteś przedsiębiorcą i chcesz rozpocząć współpracę z Grouponem, wejdź na stronę works.groupon.pl.

Similar Posts