Perfumy

Zasada podobieństwa

SEPHORA RADZI JAK WYBRAĆ ZAPACH DLA SIEBIE
I NA PREZENT DLA BLISKIEJ OSOBY

Warszawa, 5 grudnia 2013 r. – Już za chwilę Mikołajki, zbliżają się także Święta! Mnóstwo osób marzy o prezencie w postaci pięknego flakonu perfum, o zapachu idealnie dopasowanym do ich temperamentu i osobowości. Niestety wielu Mikołajów czuje się zagubionych stając w perfumerii przed niekończącymi się półkami, na których stoją setki flakoników o przeróżnych kształtach i kolorach – wystarczy wypróbować trzy lub cztery zapachy, aby całkowicie stracić orientację. Na szczęście w perfumeriach Sephora konsultantki z chęcią i znawstwem doradzą przy doborze zapachu na każdą okazję, a asortyment perfum, w tym najgorętszych światowych nowości, jest ogromny.
Wszystkim Mikołajom doradza Róża Rutka-Orłowska, finalistka pierwszej edycji konkursu Mistrz Zapachu Sephora 2013, mającego na celu wyłonienie najlepszego „nosa” wśród konsultantek Sephora.

Zasada podobieństwa
„Najbardziej oczywistą i bezpieczną metodą, na sprezentowanie bliskiej osobie zapachu, który ją zachwyci jest podpatrzenie, jakich perfum używa i poszukanie czegoś podobnego. Jeżeli na jej toaletce stoją np. orientalne perfumy Opium Yves Saint Laurent to może spodobać jej się orientalno-szyprowy Miss Dior lub nowy zapach Shiseido ZEN Gold Elixir, zawierający uwodzicielskie nuty jaśminu, wanilii i paczuli” – mówi Róża Rutka-Orłowska.

Warstwy woni
Dobrym pomysłem jest też tzw. „layering zapachowy” czyli nakładanie zapachów warstwami. Jeżeli znasz ukochane perfumy bliskiej osoby, możesz sprezentować jej kosmetyki z tej samej linii – żel, mleczko, balsam, krem lub puder do ciała. Nakładany warstwami zapach utrzyma się dłużej i otuli stosującą go osobę subtelną aurą zmysłowej woni. Dla wielbicielki dyskretnego luksusu i wyrafinowanej elegancji dobrą propozycją będzie np. linia Bottega Veneta, o głębokich, szykownych nutach skóry i miodu, w skład której wchodzą olejek, peeling, puder do ciała ze świecącymi drobinkami oraz mgiełka do włosów.

Nowe wcielenie
„Można też podejść do sprawy zupełnie inaczej i zaproponować najbliższej osobie zupełnie nowy zapach dopasowany do jej charakteru i osobowości. Jeżeli adresatka prezentu ceni sobie klasyczną elegancję, warto sprezentować jej perfumy szyprowe, które tworzą wokół noszącej je osoby aurę ekskluzywności i luksusu, np. Coco Mademoiselle od Chanel lub Sì Giorgio Armani. Dla samców i samic alfa, czyli osobowości dominujących, dobrym zapachem są perfumy sygnalizujące pozycję i władzę, oparte na naturalnych nutach drzewnych takich jak cedr, sandałowiec lub wetiwer, które dają wrażenie mocy i podkreślają silny charakter. Świetnym przykładem takiego zapachu mogą być np. Samsara Guerlain czy Aura Loewe, nowy zapach hiszpańskiej marki luksusowej” – dodaje Róża Rutka-Orłowska.

Zapach na każdą okazję
„Dla osoby dynamicznej i wciąż poszukującej nowych wrażeń proponuję opcję maxi, czyli skompletowanie garderoby zapachów, odpowiednich na różne okazje. Najodpowiedniejsze perfumy do pracy to takie z nutami zielonymi i drzewnymi np. under my spell Noelle marki Benefit, natomiast beztroski i niezobowiązujący zapach na co dzień może zawierać nuty kwiatowe, cytrusowe i owocowe, jak np. Pleats Please od Issey Miyake czy Guess Girl Belle. Z kolei, aby zapach przywoływał wspomnienia z wakacji, dawał świeżość i uczucie chłodu, należy szukać zapachów morskich, takich jak męski Acqua Essenziale od Salvatore Ferragamo. Z kolei perfumy na randkę powinny być uwodzicielskie i zmysłowe, otulać słodyczą budzącą pożądanie. W tej roli zarówno dla niej, jak i dla niego sprawdzą się nuty gourmand („apetyczne” czyli imitujące słodycze, takie jak karmelizowane jabłko czy czekoladę) i orientalne. Kobiety mogą kusić słoneczną i smakowitą kompozycją Honey od Marca Jacobsa zawierającą m.in. słodki miód lub np. La vie est belle marki Lancôme, podczas gdy panowie będą uwodzić męską wersją zapachu Zadig&Voltaire z nutami bobu Tonka, który pachnie trochę jak marcepan” – mówi Róża Rutka-Orłowska.

Konkurs Mistrz Zapachu Sephora rozpoczął się jesienią tego roku, a finał odbędzie się w styczniu 2014 roku w Paryżu w siedzibie firmy Dior. W jego ramach finalistki będą miały za zadanie skomponować własny zapach, a perfumiarz marki Dior, Francois Demachy, wybierze najlepszy spośród nich. Aby zapewniać klientom najwyższy poziom porad i fachowych konsultacji, Sephora, największa sieć perfumerii na świecie, część modowego koncernu Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH), regularnie organizuje szkolenia, także w formie konkursów, podczas których jej konsultanci mają okazję uczyć się od najlepszych specjalistów w branży oraz rozwijać swoje pasje i zainteresowania związane z pięknem, kosmetyką, pielęgnacją i zapachami.
__________________________________________________________________________________
Sephora to lider sprzedaży rynku kosmetyków selektywnych oraz największa sieć perfumerii na świecie, obecna na polskim rynku od 15 lat. Jest pierwszą perfumerią, która dzięki wyjątkowej aranżacji wnętrz pozwoliła konsumentom na nieograniczony dostęp do produktów.
Obecnie Sephora prowadzi blisko 1 800 perfumerii na całym świecie, w tym 92 perfumerie w Polsce.
Od początku swojej obecności na polskim rynku firma konsekwentnie się rozwija i inwestuje w najlepsze lokalizacje swoich perfumerii w wiodących centrach handlowych w największych miastach. Wyrazem uznania dla siły marki Sephora jest dwukrotne przyznanie jej prestiżowego wyróżnienia Superbrands, a także certyfikatu Quality International. Kolejnym cennym wyróżnieniem dla osiągnięć firmy w branży detalicznej jest nagroda CEE Retail Real Estate Award dla sklepu specjalistycznego o powierzchni powyżej 100 m2. Dzięki wyjątkowej wiedzy i kompetencji swoich pracowników Sephora zapewnia klientom najwyższą jakość obsługi, czego dowodem są przyznane firmie przez konsumentów w 2011 i po raz kolejny w 2012 roku dwa niezwykle cenne wyróżnienia: Godło „Jakość Obsługi” oraz „Laur Klienta”. W 2013 roku w dziewiątej edycji plebiscytu „Laur Klienta” konsumenci po raz trzeci z rzędu uznali ją za najlepszą i najchętniej polecaną sieć perfumeryjną w Polsce. W związku z tym uhonorowana została również nagrodą „Laur Klienta Grand Prix”.

Sephora jest częścią koncernu Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH), największej na świecie korporacji działającej w sektorze dóbr luksusowych. W segmencie win i alkoholi do portfolio koncernu należą takie marki jak Moët & Chandon, Dom Pérignon, Veuve Clicquot Ponsardin, Krug, Ruinart, Mercier, Château d’Yquem, Hennessy, Glenmorangie, Ardbeg, Vodka Belvedere, 10 Cane, Chandon, Cloudy Bay, Terrazas de los Andes, Cheval des Andes, Green Point, Cape Mentelle, Newton i Wenjun. W segmencie mody i wyrobów skórzanych w portfolio grupy LVMH znajdują się m.in. Louis Vuitton, wiodąca światowa marka luksusowa, a także Céline, Loewe, Kenzo, Givenchy, Thomas Pink, Fendi, Emilio Pucci, Donna Karan, Marc Jacobs, Berluti i StefanoBi. W sektorze perfum i kosmetyków do portfolio grupy należą marki Parfums Christian Dior, Guerlain, Parfums Givenchy, Parfums Kenzo, Perfumes Loewe oraz obiecujące marki kosmetyczne (BeneFit Cosmetics, Make Up For Ever, Acqua di Parma i Fresh). Koncern LVMH jest także właścicielem sieci handlowych oferujących dobra luksusowe, takich jak Sephora, DFS, Le Bon Marché, la Samaritaine i Saks, których placówki zlokalizowane w Europie, Stanach Zjednoczonych, na Bliskim Wschodzie oraz w Azji. Do działu zegarków i biżuterii LVMH należą TAG Heuer, Chaumet, Dior Jewellery, Zenith, Fred, Hublot oraz De Beers Diamond Jewellers Limited, wspólne przedsięwzięcie z największą na świecie firmą zajmującą się wydobyciem, obróbką i sprzedażą diamentów.

Więcej informacji na temat firmy można znaleźć na www.sephora.pl

Picture 1082

Sephora - Bottega Veneta

Sephora - Marc Jacobs Honey

Sephora - Zen Gold Elixir

Similar Posts